اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

توضیحات حشمتیان درباره حواشی به‌وجود آمده در انتخابات خانه احزاب

نایب‌رئیس خانه احزاب ایران به تشریح حاشیه به وجود آمده در جریان انتخابات این نهاد برای حضور در کمیسیون ماده 10 احزاب پرداخت.

توضیحات حشمتیان درباره حواشی به‌وجود آمده در انتخابات خانه احزاب

قدرتعلی حشمتیان دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران  و نایب رئیس خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس به تشریح حاشیه به وجود آمده در جریان انتخابات خانه احزاب برای حضور در کمیسیون ماده 10 احزاب پرداخت.

وی در همین زمینه اظهار داشت: با توجه به اینکه مدت حضور نمایندگان احزاب ملی و استانی در کمیسیون ماده 10 احزاب به پایان رسیده بود از طریق اداره کل سیاسی و با هماهنگی کمیسیون ماده 10 احزاب از احزاب سراسری کشور برای انتخابات دعوت به عمل آمده بود.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران  با بیان اینکه 83 حزب ملی و 33 حزب استانی هم‌اکنون در سطح کشور فعال هستند، گفت: از سوی احزاب ملی 17 نفر و از سوی احزاب استانی 8 نفر جهت حضور در کمیسیون ماده 10 احزاب کاندیدا شدند که نامزدهای مستقلین و اعتدالگرایان به نفع بنده، نامزدهای اصلاح‌طلبان به نفع حسین کمالی و نامزدهای اصولگرایان به نفع حسن غفوری‌فرد کناره‌گیری کردند.

حشمتیان تصریح کرد: اسدالله بادامچیان، محمدرضا راه‌چمنی، خانم خان‌محمدزاده،‌ ملانوری از سوی وزارت کشور، رنجبر به نمایندگی قوه قضاییه و مافی نیز از سوی مجلس هیأت رئیسه انتخابات خانه احزاب برای حضور در کمیسیون ماده 10 را تشکیل می‌دادند.

وی ادامه داد: از 83 حزب ملی و 33 حزب استانی در کشور 60 حزب ملی حضور پیدا کرده بودند و آقای ملانوری نیز گزارشی از وضعیت چگونگی انتخابات دادند و هیأت رئیسه نیز بلافاصله وارد دستور شد.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران  و نایب رئیس خانه احزاب ایران گفت: آقای محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات طی اعتراضی گفت که آقای حضرتی دبیرکل حزب اعتماد ملی نیست و قائم‌مقامی را برعهده دارد و از سوی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی نیز قائم مقام حضور پیدا کرده بنابراین حق رأی نباید داشته باشند، که برخی از احزاب از اظهارات فومنی حمایت و استقبال کردند.

حشمتیان افزود: حمایت برخی از احزاب از اظهارات فومنی حاشیه‌ای را به وجود آورد و اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب وارد شور شدند و در نهایت حضور قائم مقام حزب اعتماد ملی و مجمع فرهنگیان را قانونی ندانستند. 

وی خاطرنشان کرد: محمود صادقی دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه‌ها در اعتراض به این تصمیم کمیسیون ماده 10 احزاب با صدای بلند انتقاد کرد و الیاس حضرتی و جواد امام قائم مقام حزب اعتماد ملی و دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب نیز به اعتراض بلند و جلسه را ترک کردند که دبیران کل دیگر اعضا و اصلاح‌طلب نیز از جلسه خارج شدند.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران و نایب رئیس خانه احزاب ایران تصریح کرد: ما جلوی در ایستادیم و سعی کردیم که دوستان را به جلسه برگردانیم اما مؤثر واقع نشد. اما چون هیأت رئیسه وارد دستور کار انتخابات شده بود بنابراین انتخابات به تعویق نمی‌افتاد و در نهایت 36 حزب در جلسه حضور داشتند.

حشتمیان یادآور شد: با اینکه اعضای اصلاح طلب آبستراکسیون کرده بودند اما در نهایت جلسه از حدنصاب نیفتاد و انتخابات برگزار شد که البته به نظر من آقای بادامچیان که عضو هیأت رئیسه بود کمی تعلل از خود نشان دادند چرا که می‌توانست مرحله دوم همان روز برگزار شود اما چون برخی از اعضای اصولگرایان رفته بودند بنابراین ترجیح دادند مرحله دوم روز دیگری برگزار شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص شده که مرحله دوم انتخابات خانه احزاب برای حضور در کمیسیون ماده 10 احزاب کی برگزاری می‌شود، گفت: هنوز چیزی اعلام نکردند چرا که باید کمیسیون ماده 10 احزاب اعلام کند.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران  و نایب رئیس خانه احزاب ایران گفت: انتخابات خانه احزاب برای احزاب ملی و استانی در کمیسیون ماده احزاب کاملاً قانونی بود و هیچ خللی بر آن وارد نیست چون اصلاح‌طلبان جلسه را ترک کردند نمی‌توانند درخواست ابطلال انتخابات کنند. چون خودشان از سالن بیرون رفتند.

حشمتیان در مورد انتخاب احزاب استانی برای کمیسیون ماده 10 احزاب نیز گفت:‌ آنها نیز چون احزاب حاضر حدونصاب لازم را نداشتند انتخابات برگزار نشد و قرار شد همزمان با مرحله دوم انتخابات احزاب ملی  برای حضور در کمیسیون ماده 10 احزاب برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول